coaching przedsiębiorczości
„Przedsiębiorczość zorganizowana. Startupy, inwestorzy, pieniądze.” Arkadiusz Skuza

Mała rzecz a jest w niej moc. Wprawdzie od publikacji minęło pięć lat i dlatego można kupić ją za cenę kawy, ale zawiera ponadczasowe wskazówki dla każdego, kto myśli o własnym biznesie, niezależnie od branży i zasięgu działania. Owszem, w książce mowa o Dolinie Krzemowej, smart money, komercjalizacji, innowacji, rynku inwestycyjnym i wiele więcej. Jednak mówię o niej, bo jej siłą jest prostota, z jaką pokazuje świat startupów a przede wszystkim mądrość, którą polecam każdemu przedsiębiorcy, zwłaszcza początkującemu. Moją szczególną uwagę zwróciła konsekwencja, z jaką autor koncentruje się na ludziach.  Mówiąc o biznesie zwykle skupiamy się na kapitałach, technologiach, rozwiązaniach a zapominamy, że za tym wszystkim stoją ludzie. To oni są największą wartością rodzącego się biznesu i każdego innego przedsięwzięcia. To od ich indywidualnych doświadczeń, celów, marzeń, temperamentów, kompetencji,… zależy sukces lub porażka.

coaching przedsiębiorczości

Cała ta mała książeczka wręcz kipi od wskazówek dla przedsiębiorczych. Kilka z nich, wyrażone moimi słowami:

Przedstawiaj się, żeby ludzie wiedzieli czym się zajmujesz, gdzie i jak działasz, kogo wspierasz, czyje problemy rozwiązujesz.

Pytaj ludzi co myślą o tym, co im oferujesz. Niezależnie od tego, czy rozmawiasz z potencjalnym inwestorem, czy robisz wywiad z klientami o produkcie.

Pamiętaj, że każde spotkanie biznesowe, to spotkanie z człowiekiem. Zwróć uwagę na jego doświadczenie i cele, sprawdź czy jest Wam po drodze.

Moja ulubiona myśl, która wyziera chyba z każdej kartki:
Pozyskuj nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim wiedzę i doświadczenie, które za nimi stoją. To one zdecydują o Twoim sukcesie lub porażce.

Jak jest z Tobą? Masz kogoś, kto wspiera Cię swoim doświadczeniem? 
A może Ty kogoś wspierasz?

.

W Biblioteczce Przedsiębiorczych znajdziesz także:

“Otoczeni przez idiotów. Jak dogadać się z tymi, których nie możesz zrozumieć.” Thomas Erikson

“Tworzenie doświadczeń klientów.” Artur Urbański, Lucyna Dziewa